Kawasaki er 5

by on Úno.27, 2012, under Nezařazené

Nemohu se nezmínit o motocyklu Kawasaki er 5. Byl to můj první motocykl a chtěla bych  porovnat recenzi (viz. níže) se svou vlastní zkušeností. Začnu vzhledem. Motocykl je skutečně pěkný, vzhledu nemohu nic vytknout. Osobně jsem vlastnila motocykl červené barvy. Vzhledem ke stáří motocyklu (r.v. 1997) byla barva ve stavu odpovídajícímu jeho věku. Tzn. škrábance a odřeniny na nádrži a výfuku, trochu odřená zrcátka a hlavně sedřené víko motoru, pod kterým se nachází olejová vana. 37kW výkonu bohatě stačí, na začátečníka tedy možná až moc. A právě k tomuto tématu bych ráda pohovořila. Rozhodně nesouhlasím s tím, že motocykl je vhodný pro začátečníky, pakliže je začátečníkem myšlena osoba, která nemá předchozí zkušenosti se slabšími výkony. Je to holý nesmysl. Pravdou je, že sedlo je skutečně polohovací, avšak ne svépomocí, úprava je možná v servisu. To by mohlo být pro začátečníky velice dobré, poněvadž dobře dosáhnou (i ti menšího vzrůstu) na zem, celou plochou chodidla, což ve člověku vzbudí pocit dobré stability a bezpečnosti. Ovšem co je druhá strana mince je váha motocyklu, která je dle mého názoru pro začátečníky zcela nevyhovující, poněvadž když už „letíte“ lehčí motocykl je možno srovnat odrazem nohy od země, přidat plyn a jet dál a tzv. to ustát, ovšem s er 5 těžko. To říkám z vlastní zkušenosti, kdy se mi přední kolo smeklo po kameni a jediné na co jsem se zmohla, bylo motocykl v rychlosti a letu opustit. Navíc mi motocykl připadal velice těžkopádný, ač krátký, zatáčky moc neřeže. Z těchto a dalších důvodů jsem se rozhodla ho prodat a pořídit si „dvacku“ v podobě KTM Duke. Apeluji tedy tímto komentářem na jezdce začátečníky. Pořiďte si zprvu rozhodně slabší kubaturu, vyjezděte se a pak můžete stoupat postupně výš. Že si někdo někdy vymyslel, že je „pětikilo“ výborné pro začátečníky a všichni se toho chytli a všude možně to propagují ještě neznamená, že je to pravda.

 

Kawasaki je ideálním náčiním pro ty, kteří s motocyklem začínají. Pro svoje rozměry a ne moc velký výkon je zvladatelná i pro menší jezdce. Pohání ji řadový dvouválec s osmiventilovou technikou a výkonem 50 koní. Potěší ukazatel stavu paliva a nastavitelné sedlo. Brzdný účinek dávkují vpředu kotoučová brzda s dvoupístkovým třmenem a vzadu pouze 160 mm bubnová brzda. Styl klasického naháče umocňuje koncovka výfuku z nerezové oceli, kulaté světlo a … chromované budíky a zpětná zrcátka.


Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.